Przejdź do głównej zawartości

Chorwackie westchnienia

Bo zanim jeszcze zdobyliśmy najwyższy szczyt w Polsce... Osiągnęliśmy chorwackie 1830 m n.p.m. To był czerwiec, była wiosna (choć tam już jak lato), były zachwyty, namiot rozbijany na dziko, kuskus na tysiąc sposobów, pierwsze wiśnie na opuszczonym kempingu... i wszelkie podróżnicze radosne troski, które cudownie odrywają od codzienności.

I było też chorwackie pranie, rzecz jasna.

3 - 7 czerwca 2015

Nasza podróż trwała zaledwie parę dni, ale każdy z tych dni obfitował w moc różnorodnych wrażeń. Ach, jak tam było dobrze... :)

Pierwotnym celem jednak były góry.

i cel został zdobyty :)

No i powstał pierwszy Limeryk z Korony Gór Europy ;)

Po wdrapaniu się na Dinarę
lęku wysokości nie mamy wcale.
Poznany Chorwat o widokach opowiada
"miej ze sobą kurtkę!" - taka jego rada;
Bora nieźle wieje - dasz wiarę?!
(w tym upale!)

a wracając...

natykaliśmy się na dające do myślenia
pozostałości Całkiem Niedawnych Czasów...

Góry Dynarskie silniej wzbudziły chęci na wędrowanie po zagranicznych górach... Bo tyle jeszcze do odkrycia, tyle do zobaczenia, tyle do przejścia przed nami! ;)

A jak na razie: reszta zdjęć z wypadu na Chorwację tutaj.

1. Foty przekozackie, też urlopowałem w Chorwacji w tym roku, może gdzieś się minęliśmy :)

2. Czy ekipa na kolejne szczyty jest dograna? Bo jakby coś to ja chętnie, jestem w trakcie zdobywania szczytów KE i mogę spokojnie "dołożyć" się do przedsięwzięcia, pozdrawiam Andy

1. przedsięwzięcie dość rozlazłe w czasie..;) nie to co Dawid -> http://koronaeuropy.pl

jak będziemy się wybierać na jakiś kolejny szczyt to odezwę się ;) pozdrawiam!

Popularne posty z tego bloga

Nad Bergen zbierają się chmury...

29-30 sierpnia 2014 Co nie jest tam rzadkim zjawiskiem. Morze granatowieje, a wiatr pachnie wyczekiwaniem.   I już po chwili  rozkwitają parasole, mokną drewniane uliczki Bryggen . Nic więc dziwnego, że o pranie prosto z Bergen trudno... ;) Pozostaje więc zaprezentować pranie z norweskiego Voss : W Voss, po dłuuugim wyczekiwaniu, zatrzymała się dla nas przemiła pani, typowo po norwesku ceniąca bliski kontakt z dziką naturą, szczęśliwie dla nas jadąca prosto do Bergen. Namiot rozbiliśmy w lesie na górze Fløyen , nieopodal farmy trolli i platformy widokowej. Wieczorem więc do nasycenia oczu można było wpatrywać się w miasto malowane światłem na wodzie ...

Psychizacja krajobrazu

Wrażenie pustki. Lodowaty wiatr, który rozpalał policzki. Kiedy wstrzymywał swą szaloną gonitwę nastawała zupełna Cisza. Biały bezkres. Wyłaniające się z mlecznego powietrza srogie, surowe skały. Kontrasty. Bieli śniegu z ciemną zielenią kosodrzewiny. Jaskrawych ubrań i plecaków z monotonią i stałością krajobrazu. Lodowato zimnych dłoni z gorącym zachwytem w sercu. Kontrasty. Lekki puch śniegu i siła górskich skał.

Literackie wędrówki z Olgą Tokarczuk

Wśród zakurzonych książek w osiedlowej bibliotece znalazłam cienki zbiór trzech opowiadań. Miałam jakieś 14 lat i dałam się porwać. Dziwny świat, metaforyczny i wciągający. Życie we wnętrzu - szafy, hotelu, gry. Można wejść, i wcale nie chce się wychodzić. Szkatułkowość świata.